۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۹۰۷۶۵
زارعی:

فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شده است|آمریکا در اوج حقارت است

فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شده است|آمریکا در اوج حقارت است
کارشناس مسائل منطقه دلیل حضور آمریکا در منطقه را تأمین امنیت اسرائیل دانست و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی دیگر پشتوانه ندارد و فروپاشی آن آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه گفت: دیروز رسماً اعلام شد که آمریکا نظامیان خود را از سوریه خارج می‌کند، بنابراین با توجه به ادعا‌ها و بهانه‌های آمریکا برای ورود به سوریه می‌دانیم که امروز این کشور جنایتکار در حالت ضعف قرار دارد.

وی ادامه داد: اعلام خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه در حالی صورت گرفت که از خارج کردن نیرو‌های نظامی خودشان از افغانستان نیز سخن به میان آورده اند؛ آمریکا ۱۸ سال قبل نیرو‌های نظامی فراوانی را به افغانستان ارسال کرد تا با تسلط بر افغانستان قدرت کشور‌هایی همچون ایران و چین را مهار کند؛ آن‌ها پاکسازی افغانستان از طالبان را شعار خود قرار داده و به این کشور وارد شدند، اما امروز شاهد هستیم که نیرو‌های آمریکایی برای تأمین امنیت خود دست به دامان همین گروه شده و با آن‌ها مذاکره می‌کنند.

زارعی با بیان این که مذاکره آمریکا با طالبان نشانگر اوج حقارت آمریکایی‌ها است، ابراز کرد: این اوج حقارت یک قدرت است که وارد یک سرزمین می‌شود و علیرغم هزینه‌ها و تلفات انسانی، با همان گروهی که برای برچیدن آن لشکرکشی کرده، مذاکره کند تا امنیت نیروهایش تأمین شود.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به این که آمریکا خانه عنکبوتی است که قادر به تأمین امنیت خود نیست، افزود: با توجه به این که مذاکره آمریکا با طالبان در حالی صورت گرفته که تفکر طالبانی در منطقه منزوی شده است و این یعنی آمریکا به این درجه از حقارت رسیده است که برای تأمین امنیت نیرو‌های خود با یک گروه منزوی مذاکره می‌کند.

وی با بیان این که پیگیری مذاکرات چهارجانبه غربی‌ها در ابوظبی نوعی اعتراف به شکست از سوی متجاوزان است، بیان کرد: امروز ترامپ اعلام می‌کند که مبارزه با داعش یک مسأله محلی است و به عراق و روسیه و ایران مربوط می‌شود؛ این اظهارات نیز به نوعی هم اعتراف به شکست سیاست خارجه آمریکا بوده و هم نشان از بی تدبیری آن‌ها در امور داخلی است.

زارعی با اشاره به رسوایی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره قتل قاشچی گفت: خاشقچی در جریان یک برنامه آمریکایی - سعودی به قتل رسید، اما این که نتوانستند پرونده آن را مدیریت کنند، حاکی از ضعف بزرگ آن‌ها در قادر نبودن به مهار مسائل و مشکلاتی است که برایشان به وجود می‌آید.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به این که حضور آمریکایی‌ها در سوریه و منطقه برای حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی بود، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که دیگر پشتوانه خارجی نداشته و در مقابله با قدرت‌های منطقه باید بر توان خودش اتکا کند و این مسأله به معنای آغاز فروپاشی این رژیم غاصب خواهد بود.

زارعی با اشاره به پیروزی‌های سیاسی انصارالله یمن در مذاکرات سوئد افزود: این مذاکرات چند روز قبل با حضور انصارالله یمن و آمریکایی‌ها و سعودی‌ها برگزار شد که طی آن یمنی‌ها به پیروزی‌های سیاسی بزرگی دست یافتند؛ این صحنه بیانگر شکست مطلق قدرت‌های زورگوی غربی و کشور‌های مرتجع منطقه است.

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: انصارالله در مذاکرات سوئد علیرغم این که ۴ سال فشار گسترده نظامی، سیاسی و اقتصادی  را تجربه کرده بود، در سوئد توانست خواسته‌های خود را محقق کند؛ حضور یمنی‌ها در مذاکرات سوئد همه تار‌های شیطانی که در قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت در هم تنیده شده بود را نابود کرد و نشان داد "مقاومت" و ایستادگی، همه زورگویان را به زانو در می‌آورد.

وی با بیان این که انصارالله یمن به یک گروه اثرگذار بین المللی تبدیل شده است، اظهار کرد: سعودی‌ها اعلام کرده بودند ظرف یک هفته پرونده یمن را می‌بندیم، اما هم اکنون ۴ سال است که می‌گذرد و ما شاهد هستیم که این مزدوران ناگزیرند انصارالله را به عنوان گروه غیر قابل حذف پنداشته و با آن به مذاکره بنشینند، بنابراین مهم‌تر از سلاح‌های پیشرفته، اراده مؤمنانی است که با برخورداری از نیروی ایمان دشمن را به عقب نشینی وادار می‌کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: امروز ایران می‌تواند با افتخار اعلام کند که تنها کشوری است که از ابتدای بحران یمن در کنار مردم مظلوم قرار گرفت و همواره ثبات موضع داشت؛ هر چند با محاصره هوایی و زمینی یمن، کمک رسانی مادی بسیار سخت و ناممکن بود، اما ایران با ثبات موضع و حمایت‌های معنوی در راه نجات این مردم مظلوم بسیار تلاش کرد.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به پیروزی‌های سیاسی انصارالله یمن گفت: سعودی‌ها با استناد به قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت به مسأله مشروعیت بین المللی جنگ افتخار می‌کردند، اما امروز می‌بینیم همان کسانی که این قطعنامه را تصویب کردند، با لغو آن سعودی‌ها و اماراتی‌ها را به گفتگو و مذاکره با انصارالله یمن وادار کردند؛ امروز این قطعنامه کنار گذاشته شده و سعودی‌ها هیچ برگ مشروعیتی در قبال جنگ ندارند.

وی تأکید کرد: پس از جنگ شاهد حکومت یمنی‌هایی خواهیم بود که با عضویت در جبهه مقاومت مشت محکمی بر سینه استکبار خواهند زد؛ امروز شاهد آن هستیم که انصارالله از یک گروه کوچک و محلی به یک جامعه جهانی تبدیل شده، در سطح بین الملل اثرگذار بوده و به عنوان جبهه نمایان مقابله با استکبارگران از او یاد می‌شود.

زارعی ادامه داد: انصارالله در مذاکرات سوئد موفق شد تا آزادی بنادر غربی یمن را به دست آورد و از این پس می‌توان به آسانی به یمن کمک‌های غذایی و دارویی ارسال کرد؛ همچنین توافق میان گروه‌های مختلف یمنی، پذیرفتن انصارالله به عنوان محور یمن از سوی گروه‌های محلی، کاهش جنگ‌های داخلی و آتش بس در الحدیده از دیگر پیروزی‌های انصارالله در مذاکرات سوئد است. /۸۴۱/پ202/ق
ارسال نظرات